4 september 2010

Jobbig fredag

Igår va ingen rolig dag rent känslomässigt o ekonomiskt! Min sjukskrivning är inte hos handläggaren ännu o det är ju inte ens säkert att den kommer att godkännas trots operation o andra saker.
Hela mitt liv har jag fått leva med en stor jäkla klump i magen angående ekonomi. Jag hamnar back titt som tätt med både el o hyra, lyckas lösa det på något sätt o komma på fötter igen för att återigen hamna i skiten:( Jag känner nu att det räcker för min del! Jag har levt så här alldeles på tok för länge! Jag vill inte ha det så här mer! Jag är helt enkelt för gammal!!! Vill känna mig trygg rent ekonomiskt, jag behöver inte ha "gott" om pengar, det har jag aldrig haft o kommer nog inte ha det heller någon gång.
Men jag orkar inte med denna jävla orosklumpen i magen om hur jag ska kunna betala hyra? Stänger de av elen nu?Vad kan jag sälja? Blir jag vräkt? Vad händer med mina barn? osv.

Jag va totalt knäckt igår efter telefonsamtalet med fk. I min desperation skickade jag iväg ett sms till underbara John där jag skrev: "Jag hade behövt min vän nu!"
Han ringde upp mig och jag bröt ihopa(pinsamt)...tror inte han förstod så mycket av vad jag sa den stackaren, men han lyssnade o sa att detta skulle lösas... men det jag vill komma till är att han kom hit sen med en megapåse med godis!!! :) och han höll mig sällskap o tröstade mig hela kvällen. Fick mig att ta mig i kragen och följde med till affären för smör o mjölk va helt slut. Hjälpte mig med en MYCKET trotsig bestämd lite Celina som utnyttjade att mamma va i en "svag" stund o bråkade värre än någonsin vid sängdax. Jag kan inte tacka honom nog mycket för gårdagen! Vet i fanken vad jag skulle gjort om han inte hade varit här o hjälpt mig? Underbara snälla härliga fantastiska människa! Om du bara visste hur mycket du betyder för mig!?!



Inga kommentarer: