3 maj 2010

fre-måndag

Söndagen va vi hos bästa Pernilla o Tomas och blev bjudna på grillat(mummmms)sitter aldrig helt fel jue;) Här är bildbevis på grillmästarinnan:D




Melanie fick en katt på halsen oxå;) eller kanske på näsan? ;) haha



I Lördags så stack vi till sommarlust i god tro om att där skulle vara karuseller som det allt är den 1 maj...men tji fick vi:/ Två hopptorn va allt som fanns av ett nöjesfält! Oätlig korv serverades oxå:/ Men sen va det iallafall Tuta o kör som va lika bra som de brukar vara:) Full fart på de...Här hoppar de två bästisarna för fullt iallafall;)




I fredags så firade vi valborg hemma hos Veronika Leijon med barn o andra gäster. Vi grillade å åt mycket gott!Så roligt när man får chansen å lära känna nytt folk oxå!





Idag påbörjades vecka 3 på Adaptus...Idag har vi pratat om stress och jisses jag VET varför jag har sån envis värk iallafall...allt man INTE skulle kryssa i gjorde jag:/ ooops, visst har jag vetat hela tiden att jag har en enorm inre stress men att det va SÅ här mycket hade jag inte en aning om.

I eftermiddagspasset så hade vi skapande akrivitet vilket innebar att vi skulle måla ett träd som symboliserar hur vi har och känner det just nu. Nästa gång ska vi rita ett träd som symboliserar barndomen, nästa tonåren, nästa vuxen ålder och sist hur vi vill vårt framtidsträd ska se ut! Detta kanske låter lite löjligt (tyckte jag först) men när vi väl va klara och skulle upp med trädet på tavlan inför alla och sen berätta lite om vårt egna träd och svara på en del frågor så förstod jag hur mycket det verkligen visar hur man mår innombords!!!! Blev en känsloladdad eftermiddag för oss alla.

Innan Adaptus så träffade jag min arbetsterapeut och fick testa parafinbad för händerna...säger bara GUUUUUD ge mig ett sånt bad att ha hemma, helst till hela kroppen:D Varför har jag aldrig fått testa det tidigare? Har haft min diagnos i 9 år nu och problem långt innan dess i flera år.
Jag är så tacksam för allt som händer runt mig nu med utredningar och allt! Kan bara säga ÄNTLIGEN:)

Inga kommentarer: