5 maj 2010

Öroninflammation:(





Idag har vi(gruppen på Adaptus) varit på styrketräningsintro på friskis&svettis...jag va lite skeptisk till detta först eftersom jag har testat denna form av träning tidigare hos sjukgymnast och då funkade det ej med min värk. Men efter dagens mumsbit som visade en personligen hur man ska göra så vet i fanken om det inte är värt ett nytt försök;) haha.... Nu efter många år av värkproblem så vet jag ungefär hur mycket jag ska ta i för att inte få för ont. Hade varit skoj med en medtränare oxå...nån som känner sig sugen? :)

Efter detta skulle vi ha kurs i balans i livet....jag hann vara med i 30 minuter sen ringde dagis o berätta att celina har ont i örat:( Det blev till att hämta henne sen hem o ge lite Panodil. Hon kände sig snabbt bättre och ville prompt till öppna fs och sista sånglektionen innan den stora dagen i tivoliparken tillsammans med supersnälla silverSarah på lördag. Hon va precis som vanligt nere på öppna och sprang o busade på som hon brukar göra, inte ett knyst om örat. Men efter kören kom hon ut o sa att hon hade jätteont. Jag tyckte att vi skulle vänta med läkarbesök tills i morgon för att se hur det utvecklades men Celina har bra kännedom om sig själv tydligen. Hon sa att hon ville till doktorn för hon hade minsann öroninflammation...Hmm? Ja jo säger hon det själv så har hon väl ont tänkte jag...och OM det nu skulle vara det så är det ju en fördel att få penicillin så fort som möjligt. Jag beslutade att Celina hade rätt så vi körde till Näsby som har jourtider på em/kvällen. Vi hade tur och kom in direkt och läkaren tittade i hals o öron och konstaterade att hon har just som celina sa öroninflammation!!! När vi kom ut hade hon riktigt ont och va ledsen...bort till apoteket o hämta ut medicinen o sen hem. Hon har fått sina första 2 piller o ska ha 2 st/2 gånger om dan i 5 dagar. Hon är så duktig på att få ner tabletter nu och det är skönt eftersom hon kräks av flytande mediciner:)
Hon vaknade nyss o fick en dos Panodil igen för hon hade ont...får hoppas att hon kan sova i natt...

Isabell har varit hos arbetsterapeuten med sin handled oxå och fått något stöd att använda dagtid när hon anstränger handen...sen remiss till ortopeden....hon sa att det är inte normalt att ha ont så länge efter ett benbrott som isabell har haft nu.

1 kommentar:

ixzorra sa...

Jag är sugen på att träna, bara så du vet, problemet är att jag inte har råd att träna. Men jag har en lösning vi har ju en träningsmaskin här, så det är bara att komma :)